- ثقلین - http://thaqalain.ir -
مرد با فهمِ صافی از شبهات خارجیّه بعد از ملاحظهی این تعبیرات مختلفه ]مانند لفظ: «وصول»، «زیارت»، «نظر به وجه» و… [ قطع خواهد کرد بر اینکه:
مراد از لقای خداوند، لقای ثواب او که مثلاً بهشت رفتن و سیب خوردن و حور العین دیدن باشد نیست. چه مناسبت دارد این معنی با این تعبیرات؟!… مثلاً نظر به وجه را چه باید کرد؟!
«اَلحِقنی بِنُورِ عِزِّکَ الاِ بهَج فَاکُونَ لکَ عارفاً». ]« مرا ملحق کن به نور عزّتت که بهجت انگیزترین است تا اینکه عارف تو گردم»[ را چه بکنیم؟!
«اَنِر اَبصارَ قُلُوبنا بِضیاء نظرِها اِلیک». ]«دیدگان دلهای ما را به درخشش نظرشان به سویت نورانی نما»[ را هم میشود بگویید: گلابی خوردن است؟!
منبع: کتاب به سوی دوست، ص ۴۷
Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir
URL to article: http://thaqalain.ir/%d9%84%d9%82%d8%a7%d8%a1-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%b9%d8%a7%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d8%a7%d8%ad%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%ab/
Click here to print.
تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.