- ثقلین - http://thaqalain.ir -
یعنی امام علیه السّلام را مفترض الطاعه بداند چنانکه در روایت دیگر به این معنی تفسیر شده است . وگرنه اسم و شخص امام علیه السّلام را که کافر و مومن می دانند . و شناختن امام زمان علیه السلام به عنوان مفترض الطاعه تحقق نمی یابد مگر اینکه امام سابق و نصب او را به نص از امام سابق بشناسد . و اگر به یکی از ائمه علیه السّلام معرفت نداشته باشد معرفت او کامل نخواهد بود .
مخالفین مجرم هستند ، ولی کافر نیستند .
و هر کس در اینجا (دنیا) کور (دل ) باشد ، در آخرت هم کور (دل ) او گمراهتر خواهد بود .
همچنین راه بهشت و سعادت برای او بسته ، و رحمت و مغفرت پروردگار شامل حال او نخواهد شد؛ چرا که خداوند متعال می فرماید : فضرب بینهم بسور له باب باطنه فیه الرحمه ، و ظاهره من قبله العذاب (حدید : ۱۳)
آنگاه میان آنها دیواری زده می شود که آن را دروازه ای است که باطنش رحمت است و ظاهرش روی به عذاب دارد .
منبع: ۶۶۵ پرسش و پاسخ در محضر علامه طباطبایی قدس سره؛ نشر نهاوندی؛ مؤلف: محمدحسین رخشاد
Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir
URL to article: http://thaqalain.ir/%d9%84%d8%b2%d9%88%d9%85-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b9%d9%84%db%8c%d9%87-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d9%91%d9%84%d8%a7%d9%85/
Click here to print.
تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.