جایگاه امام زمان در جامعه

متأسّفانه الآن غیبت امام زمان برای بعضی از شیعیان عادی شده است و چندان مهم نیست. زندگی آن‌ها می‌گذرد. اگر مسئله شرعی داشته باشند از عالم خود می‌پرسند یا به رساله‌ی مرجع خود رجوع می‌کنند. در مجالس هم شرکت می‌کنند، اشک و توسّل و گریه و عزا هم که دارند، در مجالس سرور معصومین هم که شرکت می‌کنند، دین‌شان هم که برقرار است و کارهای دنیای خود را هم که انجام می‌دهند؛ چیزی کنم ندارند. ما چیزی کم نداریم، دردی نیست. این خیلی بد است، خدا نکند این‌طور باشیم که انسان فراموش کند چیزی در این عالم و در زندگی من کم است و آن اصل است که همان ظهور امام زمان است. این درد را داشته باشید و این را از خود او بخواهید. به خدا قسم درد معصوم را داشتن، درد ولی خدا و حجّت خدا را داشتن از صد درمان بهتر است، این درد از صد درمان بهتر است و باید از او خواست.

دردم از یار است و درمان نیز هم           دل فدای او شد و جان نیز هم

خدا مرحوم آقا میرزا ابوالفضل را رحمت کند او در قم بود که عجیب عاشق امام زمان بود. یک مرتبه میرزا ابوالفضل با تعدادی از دوستان خود برای زیارت به امامزاده‌ای در اطراف کاشان رفته بود. آن‌جا توسّلی به امام زمان کرد و اشکی ریخت و از حال رفت. اطرافیان او نگران شدند و هر کسی چیزی گفت. بعد از چند دقیقه این بنده خدا به حال طبیعی برگشت. شنید اطرافیان او می‌گویند طبیب بیاورید. گفت: لازم نیست طبیب بیاورید خود طبیب من را به این روز انداخته است. این درد را باید از خود طبیب خواست.

عاشق که شد که یار به حالش نظر نکرد             ای خواجه درد نیست وگر نه طبیب هست

امام زمان واسطه‌ی فیض و دریافت حاجات

اگر آدم درد داشته باشد طبیب هست. اگر شما حاجتی از معصومی می‌گیرید، مثلاً به امام حسین توسّل می‌کنید، یا به حضرت زهرا (سلام الله علیها) توسّل می‌کنید، به پیغمبر یا به امام مجتبی توسّل می‌کنید، یا به هر معصوم یا امامزاده‌ای توسّل می‌کنید، به حضرت ابوالفضل ، حضرت زینب یا حضرت رقیّه توسّل می‌کنید و چیزی به شما می‌دهند بدانید از طریق امام زمان به شما می‌دهند، امام حی، امام زمان. آیا حیف نیست آدم به یاد او نباشد، درد او را نکشد؟ هر چیزی که به ما می‌دهند حتّی اگر شما به یک معصوم دیگر توسّل کنید امام زمان به شما می‌دهد چون در این زمان امام حی و واسطه‌ی فیض در این زمان او است، از طریق او به ما می‌رسد. حالا شما به امام زمان هم توسّل نکردید، به حضرت زهرا توسّل کردید امّا از کانال امام زمان به شما حاجت می‌دهند، چون این امام، امام حی است.