- ثقلین - http://thaqalain.ir -

صد سوال از سلفیت ۴۸
در قرن بیستم به ملحدین و سلفی ها مبتلا شدیم
در این متن می خوانید:
    1. پرسش
    2. تبیین موضوع

پرسش

چرا سلفیت معتقد است میراث اسلامی، میراث مشرکین است و باید آن را به آتش کشید؟!

 

تبیین موضوع

من همیشه به امثال افرادی چون مرحوم سعید حوا استناد می کنم؛ چون در واقع این افراد باعث شدند که من سلفیت را ترک کنم. مرحوم سعید حوا زمانی که قرن بیستم آغاز شد گفت:

به دو امر مبتلا شدیم:

  1. امر اول تمدن غربی است. در آغاز آن قرن تمدن غربی بسیاری از مسلمانان را تحت تأثیر قرار داد، در نتیجه جنبشی به وجود آمد که به سوزاندن میراث اسلامی و برگشتن به سکولاریسم الحادی دعوت می کرد!

سلفیت می گوید که دین اسلام به چیزی تبدیل شده است که ارتباطی با گذشته خود ندارد. محمد بن عبد الوهاب معتقد بود، آنچه که حضرت محمد صلی ‌الله ‌و ‌علیه‌ و ‌آله فرموده است، برای این عصر مناسب نیست! آنچه که عجیب است اینست که سلفی ها با سکولاریسم الحادی خود می گفتند: باید میراث اسلامی را به آتش کشید، چونکه میراث مشرکین است!

 

دلیل آنکه سلفیت میراث اسلامی را، میراث مشرکین می خواند، این است که:

  1. حدیثی از پیامبر صلی ‌الله ‌و ‌علیه‌ و ‌آله داریم که ایشان فرمودند: «بهترین مردم، مردم زمان من هستند، سپس مردمی که پس از آنان می آیند، سپس مردمی که بعد از آن گروه می آیند»
  2. هر آنچه در میراث آمده است، بعد از عصر پیروان و صحابه تدوین شده است.

لذا سلفیت گفت: باید به آتش کشیده شود!

در نتیجه به مردمی مبتلا شدیم که به الحاد سکولاریسم اعتقاد دارند و میراث اسلامی را به آتش می کشند؛ و همراه آنها نیز مردمی هستند که به سوزاندن میراث اسلامی ایمان دارند!

آنها می گویند: میراث اسلامی، دیگر برای روزگار معاصر مناسب نیست! میراث مشرکین است!

بنابراین باید همه آنچه که مسلمانان بعداز قرن سوم نوشته اند را به آتش بکشیم؛ و تنها به شیخ محمد بن عبد الوهاب و ابن تیمیه ایمان بیاوریم!!!


Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir

URL to article: http://thaqalain.ir/%d8%b5%d8%af-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d9%84%d9%81%db%8c%d8%aa-48/

تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.