در این متن می خوانید:
    1. پرسش از سلفی
    2. تبیین موضوع

پرسش از سلفی

چرا با پرداختن به شخصیت مجازی «عبدالله بن سبأ»، باب فهم معارف را بر روی خود بسته اید؟!

 

تبیین موضوع

مشکلی که در زمان وهابیت از آن رنج می بردیم، متعلق به مسئله تاریخ مذهب امام جعفر صادق علیه السلام است. چه چیزی باعث شد که بگویند مذهب امام جعفر صادق علیه السلام اسطوره ای است!؟

در واقع تصور می کردند که ابن سبأ این مذهب را ایجاد کرده است.

من به براردران سلفی می گویم که در مورد مسئله عبدالله بن سبأ بازنگری کنید، چون این یک مسئله مهم و جدی است.

به یاد می آورم زمانی که در مجال احمد حجری به امام علی علیه السلام طعن می کردم؛ فکر می کردیم که امام علی علیه السلام به آلت دست عبدالله بن سبأ تبدیل شده است. همان طوری که برخی برادران شیعه فکر می کنند که محمد بن عبد الوهاب آلت دست میستر همفر است.

این از اسبأب و عللی بود که امام علی علیه السلام را طعن می کردم؛ و فکر می کردیم که امام علی علیه السلام بی آنکه بداند با عبدالله بن سبأ، جهت ضربه زدن به اسلام از داخل توطئه کرد.

ولی من از برادران سلفی می پرسم: ای برادران!

آیا حضرت فاطمه سلام ‌الله علیها قبل از اینکه عبدالله بن سبأ به دنیا بیاید از دنیا نرفت؟!

آیا وقتی حضرت فاطمه سلام ‌الله علیها قیام کرد، عبد الله بن سبأ او را برانگیخت؟

آیا هنگامی که حضرت فاطمه سلام ‌الله علیها بر ابو بکر خشم گرفت، آیا عبدالله بن سبأ او را به قیام برانگیخت؟

شما می گوئید که امام علی علیه السلام توسط عبدالله بن سبأ به جنگ علیه خلفا تحریک شد، در حالی که حضرت فاطمه سلام ‌الله علیها قبل از عبد الله بن سبأ، اولین کسی بود که موضوع خلافت امام علی علیه السلام را مطرح کرد.

من می گویم تجدید نظر کنید!

مشکل تفکر سلفی، – همان طوری که بعضی سلفی ها گفتند- اینست که اگر تاریخ تدوین مذهب جعفری، بدون در نظر گرفتن عبد الله ابن سبأ را مطالعه کنیم، از منهج ابن تیمیه خارج خواهیم شد.

من می گویم: ای مردم از خدا بترسید، و از مذهب ابن تیمیه خارج شوید!

به یاد می آورم زمانی که شخصی به من خبر داد که عربستان سعودی فیلم امام علی، امام حسن و امام حسین سلام الله علیهم اجمعین را ساخته است؛ به وی گفتم این فیلم در مورد عبد الله بن سبأ خواهد بود. چرا؟؟؟

چون مناهج وهابی می خواهند بگوید که مذهب اهل بیت روی یک توطئه بنا نهاده شده است، توطئه یهود!

بنابراین به آنها می گویم در بحث و بررسی عبد الله بن سبأ تجدید نظر کنید، اگر در بررسی عبد الله بن سبأ تجدید نظر نکنید، در طعنه زدن به امام علی علیه السلام خواهید ماند!

و در طعنه زدن به تاریخ تدوین مذهب اهل بیت علیهم السلام؛ و در شناخت مذهب اهل بیت علیهم السلام، عربستان سعودی پروتکل قم را چاپ کرده است؛ و ایده پروتکل از یک تفکر صهیونیستی برآمده است که عبدالله بن سبأ همان کسی است که مذهب اهل بیت علیهم السلام را تأسیس نمود!

در نتیجه اگر از عبدالله بن سبأ رهایی پیدا نکنید، نمی توانید سخن ابوزهره و شیخ محمد غزالی؛ و نه حتی سخن دکتر یوسف القرضاوی را دریابید.

دکتر یوسف قرضاوی گفت: مذهب امام صادق علیه السلام یک مذهب اسلامی است.

اگر از عبدالله بن سبأ رهایی پیدا نکنید؛ حتی مذهب شلتوت را در نخواهید یافت؛ و به فهم سخن شلتوت در مورد مذهب اهل بیت علیهم السلام – که آنرا به عنوان پنجمین مذهب در اسلام می شناسد- نائل نخواهید شد.

اگر در عبدالله بن سبأ تجدید نظر نکنید، سخن امام الازهر، امام محمد محمد مدنی را نخواهید فهمید؛ وقتی که گفت مذهب شیعه، مذهب اسلامی است.

اگر در عبدالله بن سبأ تجدید نظر نکنید، سخن حسن البنا، وقتی گفت «فقه شیعی، فقهی است که کتابخانه اسلامی را غنی کرده است» را نخواهید فهمید.

شیخ عمر تلمسانی (رهبر اخوان مسلمین)، در کتاب خود تحت عنوان «ذکریات لا مذکرات»؛ و همچنین زینب غزالی، در کتاب خود تحت عنوان «حیاتی» از او یاد کرده اند. زینب غزالی می گوید: به اثنی عشریه بدی می کردم تا اینکه امام بنا من را نهی کرد و گفت: شیعه همان مذهب است که کتابخانه اسلامی را غنی و پر بار ساخت!

و امروزه می بینیم که سلفی ها به حسن بنا طعنه می زنند؛ چون اثنی عشریه را مدح کرده و در گروه تقریب بین مذاهب شرکت کرده است.

به آنها می گویم گروه تقریب را درک نخواهید کرد، مگر اینکه از عبدالله بن سبأ رهایی بیابید.