در این متن می خوانید:
    1. پرسش از سلفی
    2. تبیین موضوع

بسم الله الرحمن الرحیم

و صلی الله علی سیدنا محمد و علی آله الطیبین الطاهرین

پرسش از سلفی

چرا نقل اخبار غیبی در مورد امام علی علیه السلام استثنا می شود، ولی درباره حذیفۀ بن الیمان و ابوهریره این چنین نیست؟

 

تبیین موضوع

ما در مناهج سلفی و وهابی آموختیم که ابوهریره از پیامبر خدا صلی ‌الله ‌و ‌علیه و ‌آله خبرهای مربوط به اسلام تا آخر الزمان را شنید؛ و در مورد مسایل زیادی مربوط به علم غیب خبر داد

شنیدیم، خوانیدم و آموختیم که حذیفۀ بن الیمان، اخبار حماسه ها و فتنه ها تا روز قیامت را در نزد خود داشت؛ یعنی از پیامبر خدا صلی ‌الله ‌و ‌علیه و ‌آله  اخبار آنچه که اتفاق خواهد افتاد تا روز قیامت را آموخت.

ولی مشکل اینست که عدالت با آل محمد صلی ‌الله ‌و ‌علیه و ‌آله کجاست؟

یعنی وقتی به آل محمد صلی ‌الله ‌و ‌علیه و ‌آله می رسیم، آنچه که در مورد ابوهریره و حذیفۀ بن الیمان پذیرفتیم، از ایشان دریغ می کنیم و ایشان را از صدق در اخبار غیبی مستثنی می کنیم. آیا این امر عجیب نیست، هنگامی که به امام علی علیه السلام می رسیم و می گویم از پیامبر خدا صلی ‌الله ‌و ‌علیه و ‌آله بسیاری از حماسه ها و فتنه های که در آینده اتفاق خواهد افتاد را آموخت، این امر از امام علی علیه السلام استثنا می شود!؟ ولی هنگامی که به ابوهریره یا حذیفۀ بن الیمان می رسیم، از او حماسه ها و فتنه ها را نقل می کنیم.

چون ابوهریره از پیامبر خدا صلی ‌الله ‌و ‌علیه و ‌آله آن خبرهای غیبی را شنید، – که بعد از هزاران سال اتفاق خواهد افتاد-کسی وجود نداشت که در مورد که خبرهایی که او از آینده نقل می کند صحبت کند؛ و ما همان موضوع را در صحیفه و کتاب امام علی علیه السلام پیدا می کنیم.

امام علی علیه السلام از پیامبر اکرم صلی ‌الله ‌و ‌علیه و ‌آله می شنید و می نوشت؛ پس اگر حذیفۀ بن الیمان از پیامبر صلی ‌الله ‌و ‌علیه و ‌آله اخبار آخر الزمان وآنچه که اتفاق خواهد افتاد را شنید، امام علی علیه السلام این اخبار را از پیامبر صلی ‌الله ‌و ‌علیه و ‌آله شنیده است؛ پس چرا این امر از او استثنا می شود؟

چرا این امر در مورد امام علی علیه السلام استثنا می شود، ولی درباره حذیفۀ بن الیمان این چنین نیست؟

من می گویم باید انصاف داشته باشیم و حداقل با اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین همان طوری که با اصحاب محمد صلی ‌الله ‌و ‌علیه و ‌آله برخورد و رفتار می کنیم، رفتار کنیم.

و جزاکم الله خیرا

و به امید دیدار دیگر