- ثقلین - http://thaqalain.ir -

«شیخ نمر» پیش از اعدام به مادر خود چه گفت؟

به گزارش فرهنگ نیوز و به نقل از  العربیه، وزارت کشور عربستان از اعدام شیخ النمر روحانی برجسته شیعه این کشور خبر داد.

لازم به ذکر است شبکه الجزیره دقایقی پیش به نقل از وزارت کشور عربستان از اعدام ۴۷ نفر که اغلب آنها تروریست معرفی شده‌اند خبر داد . این شبکه مدعی شده است که ، “شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان” نیز در بین این ۴۷ نفر بوده است .حکم اعدام شیخ نمر به همراه ۴۶ متهم دیگر  روز شنبه (امروز) در ۱۲ منطقه در عربستان اجرا شده است.

حکم اعدام آیت الله نمر در آبان ۹۴ در دادگاه استیناف و دادگاه عالی آل سعود تأیید شد، و برگه‌ای به همین منظور به وزارت کشور ارسال شد تا امضای پادشاه برای انجام این حکم از دفتر پادشاهی گرفته شود.دادگاهی در عربستان در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۴ با مطرح کردن اتهامات ادعایی “فتنه انگیزی در کشور” حکم اعدام آیت الله نمر را صادر کرد.

محاکمه این عالم برجسته شیعه بدون حضور رسانه ها و بدون اجازه به وی جهت دفاع از خود، انجام شد. دادگاه محاکمه آیت الله نمر در مارس ۲۰۱۳ آغاز شد و دادستانی کل عربستان در آن زمان با متهم کردن وی به فتنه انگیزی، اعدام ایشان را خواستار شد. آیت الله نمر در هشتم ژوئیه ۲۰۱۲ به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد. نیروهای امنیتی سعودی قبل از بازداشت شیخ نمر، خودروی او را تعقیب کرده و به سوی وی تیراندازی کردند، که در نتیجه آن، شیخ نمر به شدت زخمی شد.

در پی بازداشت این عالم برجسته شیعه، فعالیتهای اعتراض آمیز گسترده ای در شرق عربستان روی داد و چندین جوان عربستانی نیز در جریان همین اعتراضها به ضرب گلوله نیروهای امنیتی شهید یا زخمی شدند.

دقایقی پس از اعدام رهبر شیعیان عربستان و روحانی منتقد این کشور، هشتگ نمر – النمر در شبکه های اجتماعی به صورت گسترده ای باز نشر شده و در توئیتر به عنوان یکی از هشتگ های برتر جهان شناخته شد. بسیاری از کاربران به حکم اعدام روحانی شیعه عربستان، معترض هستند و به انتقاد شدید از این اقدام رژیم آل سعود پرداختند

این عالم شیعی عربستان، در جریان بیداری اسلامی در سال ۲۰۱۱، فعالیت های و سخنرانی های گسترده ای در زمینه آزادی مذاهب در عربستان و گسترش فعالیت آزاد شیعیان در این کشور داشت. در سال ۲۰۱۲ تعداد زیادی از شیعیان عربستانی در اعتراض به سرکوب و فشار خاندان پادشاهی سعودی دست به تظاهرات زدند که در جریان درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی، دست کم بیست نفر کشته شدند.

 

مقامات سعودی این روحانی شیعه را به اتهاماتی از جمله داشتن عقاید انحرافی مغایر قرآن و سنت، خودداری از تبعیت از حکومت و تشویق به سرنگونی نظام مملکت، سرپیچی از حکم پادشاه در منع حمایت از گروه‌های تروریست مسلح در خارج، عضویت در گروه تندرو داخلی، تشویق به ایجاد هسته‌های تروریستی و پناه دادن به مجرمان تحت تعقیب، سوء استفاده از مراسم نماز جمعه برای توهین به مقامات مملکتی از جمله پادشاه، حمایت مالی از گروه‌های تروریستی، تشویق به ترور اتباع خارجی مستقر در کشور و شخصیت‌های برجسته مملکتی از جمله علما، مقامات امنیتی، دانشمندان، اعضای نیروهای امنیت محکوم کردند. شیخ نمر النمر هنگام دستگیری، از ناحیه پا هدف اصابت گلوله قرار گرفت و زخمی شده بود. به گفته اعضای خانواده این روحانی شیعه، وی اتهام داشتن اسلحه و قیام مسلحانه را رد کرده بود اما اتهامات سیاسی علیه خود را پذیرفته بود

 

شیخ نمر در حالی صبح امروز اعدام شد که نام وی از سوی وزارت کشور عربستان به عنوان تروریست در میان اسامی ۴۶ نفر دیگر منتشر شد. اعدام این ۴۷ نفر علاوه بر ریاض در ۱۲ شهر دیگر عربستان سعودی صورت گرفت

 

پس از اعلام خبر فوت شیخ نمر باقر النمر سایت رسمی ایشان نامه ای را منتشر کرد که در آن شیخ نمر مادرش را به صبر و شکیبایی دعوت می کند.

به گزارش فرهنگ نیوز سایت رسمی آیت الله شیخ نمر باقر النمر صبح امروز ۱۲ دی ماه با انتشار نامه ای پرده از آنچه که شیخ به مادر خود گفته بود برداشت .

این سایت با بیان اینکه شیخ بعد از شنیدن این خبر نه تنها ناراحت نشد بلکه با بیان جمله « خداوند بشارت خیر به شما دهد» ابراز خوشحالی نیز کرده است.

ترجمه کامل این نامه به روایت ابنا شرح زیر است :

برای مادر صبورم «أم جعفر» ؛

مادرم! همواره خدا را شاکر باش و آنچه تقدیر می نویسد را نیز بپذیر چرا که تقدیر خدا از تقدیر بشر بسیار نیکوتر است و آنچه برای ما می گزیند از آنچه ما برای خود می خواهیم خردمندانه تر است؛ درست است که ما باید دعا کنیم و از او چیزی بخواهیم اما صلاح مارا او بهتر از ما می داند .

حمد و ستایش سزاوار خداوند است که هم امر می کند بشر را و هم بشر در سایه فرمانروایی او قرار دارد ، هیچ کس قادر به جابه جایی هیچ چیزی نیست مگر اینکه خدواند مشیت را آنگونه قرار داده باشد، مادرم! بدان که خداوند بیناست ، و آگاه باش که حتی کوچکترین کارهای انسان را می نگرد و از اراده او خارج نیست ؛ همین ما را بس است تا بدانیم که اگر اتفاقی می افتد تنها بر اساس مشیت الهی است و نه چیز دیگر.

در پایان شما و تمام مردم را به خدا می سپارم که خداوند بهترین حافظ و نگهبان است .

عزیز شما شیخ نمر باقر النمر “.


Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir

URL to article: http://thaqalain.ir/%d8%b4%db%8c%d8%ae-%d9%86%d9%85%d8%b1-%d9%be%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%b9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%a7%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d9%88%d8%af-%da%86%d9%87-%da%af%d9%81%d8%aa%d8%9f/

تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.