- ثقلین - http://thaqalain.ir -
باید دانسته شود که صلوات نیز مانند سایر اعمال، دارای صورت و روحی است. و روحش این است که [صلوات فرستنده] شأن و مرتبهی آنها[معصومین (ع)] را و مقامشان را در نزد خداوند بشناسد؛ و بداند که: آنان وسائل و شفیعان هستند؛ و خداوند هیچ کسی را بدون توسّل به آنها نمیپذیرد؛ و آنان (ع) از او به خودش سزاوارتر و صاحب اختیارترند.
و رکن و اصل از میان آنچه ذکر شد، شناخت و معرفت عینی و حقیقی –که در عمل و رفتار، اثر بگذارد- به اولویّت [و صاحب اختیار بودن] آنان است.
پس هر گاه [چنین] معرفت مؤثّری تحّقق پیدا کرد، و بنده از روی چنین شناخت و معرفتی، یک صلوات فرستاد، رسول الله (ص) ده بار بلکه بیشتر تا بینهایت، بر او صلوات [و رحمت] میفرستد.
هر گاه [چنین صلواتی] در دعا واقع شود، دعایش مستجاب میشود.
منبع: کتاب به سوی دوست، ص ۱۸۸
Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir
URL to article: http://thaqalain.ir/%d8%b1%d9%88%d8%ad-%d8%b5%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%aa-%d9%88-%d8%a7%d9%87%d9%85%d9%91%db%8c%d9%91%d8%aa-%d8%a2%d9%86/
Click here to print.
تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.