- ثقلین - http://thaqalain.ir -
آیات عظام امام و فاضل: آرى، رجوع به مساوى جایز است.[۱]
آیه اللّه تبریزى: در خصوص مسائلى که یاد گرفته، رجوع به دیگرى جایز نیست.[۲]
آیه اللّه صافى: در خصوص مسائلى که یاد گرفته، بنابر احتیاط واجب رجوع به مساوى جایز نیست.[۳]
آیه اللّه خامنه اى: بنابر احتیاط واجب، رجوع به مساوى جایز نیست.[۴]
آیات عظام مکارم و نورى: در خصوص مسائلى که تقلید (عمل) کرده، رجوع به مساوى جایز نیست.[۵]
آیات عظام بهجت و سیستانى:اگر در علم و ورع مساوى باشند، رجوع به مساوى در مسائل غیر مرتبط به هم جایز است، براى مثال نمى تواند در مسائل احکام روزه مسافر باقى بماند و در احکام نماز رجوع کند.[۶]
آیه اللّه وحید: باید به فتوایى عمل کند که مطابق احتیاط است و اگر احتیاط ممکن نبود و یا مشقت داشت، مى تواند به فتواى دیگرى عمل کند.[۷]
منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی/پرسش وپاسخ دانشجویی
[۱] – فاضل، توضیح المسائل، م ۱۱؛ امام، تحریرالوسیله، ج ۱، م ۴٫
[۲] – استفتائات، س ۱۱٫
[۳] – جامع الاحکام، ج ۱، س ۱۸٫
[۴] – خامنه اى، اجوبه الاستفتائات، س ۳۱٫
[۵] – مکارم، استفتائات، ج ۲، س ۱۴ و ج ۱، ص ۲۶؛ استفتائات، ج ۲، س ۱۲٫
[۶] – وسیله النجاه، ج ۱، م ۴؛ سیستانى، تعلیقات على العروه، م ۱۱ و ۱۳٫
[۷] – توضیح المسائل، م ۴٫
Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir
URL to article: http://thaqalain.ir/%d8%b1%d8%ac%d9%88%d8%b9-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%ac%d8%aa%d9%87%d8%af-%d9%85%d8%b3%d8%a7%d9%88%d9%89/
Click here to print.
تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.