- ثقلین - http://thaqalain.ir -

 راه کار رفع تشنگی!
شهید مهدی کازرونی

بچّه‌ها به دنبال قطره‌ی آب تمام ظرف‌های سوارخ شده‌ی آب را تکان می‌دادند. شهید کازرونی دیگر نمی‌توانست ناراحتی دوستانش را تحمل کند، با صدای بلند گفت: «نگران نباشید همه چیز درست می‌شود.»

بعد از این ماجرا بچّه‌ها از او پرسیدند: «وقتی گفتی که نگران نباشیم، واقعاً مطمئن بودی که راه حلّی هست؟»

و شهید کازرونی خندید و گفت: «هیچ راه حلّی در ذهنم نبود. ولی امیدم به خدا بود تا کمک کند راه چاره‌ای پیدا کنم.»

و واقعاً هم خدا او را یاری کرد تا چاره‌ای بیندیشد. خودکارش را از جیبش بیرون آورد و قلم میانی‌اش را خارج کرد. بچّه‌ها با تعجب پرسیدند: «توی این موقعیت چی می‌خواهی بنویسی؟ نکند وصیت‌نامه می‌نویسی؟»

آقای کازرونی می‌خندد و می‌گوید: «گفتم که نگران نباشید. حالا می‌خواهم تشنگی همه‌ی شما را رفع کنم، نگاه کنید. نگاه کنید. با این لوله‌ی خودکار!»

و بچّه‌ها با تعجب نگاه کردند. آقای کازرونی کاپوت ماشین را بالا زد، درب رادیاتور را باز کرد و با لوله‌ی خودکار آب داخل رادیاتور را مکید و گفت: «خوب است می‌شود خورد. یاالله بیایید جلو شما هم امتحان کنید.»

بچّه‌ها اوّل با تردید جلو می‌روند، ولی بعد با خوشحالی آب رادیاتور را مزه مزه می‌کنند و به این ترتیب از تشنگی نجات پیدا می‌کنند. هر وقت بچّه‌ها یاد این قضیه می‌افتادند، می‌خندیدند و می‌گفتند: «آب رادیاتور هم بد نیست.»


رسم خوبان ۲۴ – توکّل و اعتماد به خدا، ص ۵۶ تا ۵۸٫ / روزهای سخت نبرد، صص ۸۰ ۷۹٫

 


Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir

URL to article: http://thaqalain.ir/%d8%b1%d8%a7%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%b1%d9%81%d8%b9-%d8%aa%d8%b4%d9%86%da%af%db%8c/

تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.