- ثقلین - http://thaqalain.ir -

خریدن موبایل برای فرزند
پرسمان کودک-استاد تراشیون

سؤال: من دختری دوازده ساله‌ای دارم که از من می‌خواهد برای او گوشی موبایل بخرم؛ نظر شما در این مورد چیست؟

جواب:

به نظر می‌رسد که بچّه‌ها در این گروه سنّی نیاز عمده‌ای به تلفن همراه ندارند؛ زیرا یک دختر دوازده ساله بخش عمده‌ای از وقت خود را در مدرسه است و بخش دیگر را نیز در منزل حضور دارد و به کارهای علمی و درسی خود می پردازد.

امّا گاهی اوقات والدین از جانب فرزندان تحت فشار قرار می‌گیرند. در این‌جا توصیه می‌شود که پدر و مادر با رعایت چند نکته برای فرزند خود تلفن همراه تهیّه کنند؛

الف. مالکیت مشترک

نکته‌ی اوّل این است که والدین تلفن همراه را به صورت مشترک در اختیار فرزندان قرار دهند؛ مثلاً  پدر یک تلفن همراه ساده را خریداری کند و بگوید که این گوشی متعلق به من است؛ امّا موقتاً آن را در اختیار دخترمان قرار می‌دهم تا از آن استفاده کند.

ب. تعیین مقررات و قوانین

والدینی که می‌خواهند برای فرزند خود تلفن همراه تهیّه کنند، باید قرار داد یا تعهدی را برای آن در نظر بگیرند؛ مثلاً به فرزند خود بگویند که این وسیله نباید مانع تحصیل تو بشود یا نباید کارهای بیهوده و لغو با آن انجام دهی.

ج. ارائه ی الگوی عملی

نکته ی مهم دیگر این است که والدین باید خودشان نیز شیوه ی استفاده‌ی صحیح از تلفن همراه را بدانند و آن را به فرزندان خود بیاموزند.

 


Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir

URL to article: http://thaqalain.ir/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af%d9%86-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d8%b2%d9%86%d8%af/

تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.