- ثقلین - http://thaqalain.ir -
آیات عظام امام، خامنه اى، صافى، فاضل و نورى: غسل باطل نمى شود و آن را تمام کند؛ ولى بهتر (احتیاط مستحب) است آن را به قصد آنچه بر ذمه او است (از اتمام یا اعاده) از سر گیرد. در هر صورت باید براى نماز و هر کارى که در آن طهارت لازم است، وضو نیز بگیرد.[۱]
آیه اللّه بهجت: لازم نیست غسل را تمام کند و بنابر احتیاط واجب باید آن را به قصد آنچه بر ذمه او است (از اتمام یا اعاده)، از سر گیرد و براى نماز و هر کارى که در آن طهارت لازم است، وضو نیز بگیرد.[۲]
آیه اللّه تبریزى: باید غسل را از سر گیرد و بنابر احتیاط واجب، باید براى نماز و هر کارى که در آن طهارت لازم است، وضو نیز بگیرد.[۳]
آیه اللّه سیستانى: غسل باطل نمى شود؛ ولى بنابر احتیاط واجب باید براى نماز و هر کارى که در آن طهارت لازم است، وضو بگیرد.[۴]
آیه اللّه مکارم: بنابر احتیاط واجب، باید غسل را از سر گیرد و براى نماز و هر کارى که در آن طهارت لازم است، وضو نیز بگیرد.[۵]
آیه اللّه وحید: بنابر احتیاط واجب باید غسل را تمام کند و دوباره از سر گیرد و براى نماز و هر کارى که در آن طهارت لازم است، وضو نیز بگیرد.[۶]
پی نوشت ها
[۱] – امام، تحریر الوسیله، ج ۱، واجبات الغسل، م ۱۹؛ توضیح المسائل مراجع، م ۳۸۶ ؛ خامنه اى، اجوبه، س ۱۸۵ و نورى، توضیح المسائل، م ۳۸۷ و تعلیقات على العروه، فصل فى مستحبات الغسل، م ۸٫
[۲] – وسیله النجاه، ج ۱، م ۲۱۸٫
[۳] – منهاج الصالحین، ج ۱، م ۲۰۴٫
[۴] – توضیح المسائل مراجع، م ۳۸۶
[۵] – همان، م ۳۸۶٫
[۶] – توضیح المسائل، م ۳۹۲٫
Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir
URL to article: http://thaqalain.ir/%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%a8%d9%88%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%ab%d9%86%d8%a7%d9%89-%d8%ba%d8%b3%d9%84/
Click here to print.
تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.