- ثقلین - http://thaqalain.ir -

حضور به موقع
مدرسه علمیه امام خمینی(ره) 2 استان تهران

اوایل صبح قلب طلاب جهادگر حوزه علمیه امام خمینی ۲ لرزید. زلزله‌ی ۵ ریشتری اندیکا دلشوره به جان آنان انداخت! آنان که از اردوی جهادی قبلی‌شان در این شهرستان جهت اجرای طرح آب رسانی زیاد نگذشته است. دهه اول محرم این طلاب جهادی برای آبادانی دو روستای «برده حلوا» و «منگژدی» در شهرستان اندیکا بیش از ۳ کیلومتر در دل زمین لوله کاشتند و شبانه روز تلاش کردند تا ظهر تاسوعا آب را با ذکر یا اباالفضل(س) به مردم روستاها برسانند. حالا با خبر شدند که در آن شهرستان زلزله شدید آمده و خانه های خشت و گلی آن مردم با صفا و البته محروم را آوار کرده است. فرصت دست دست کردن نیست! شب نشده گروهی جلیقه های جهادی را برداشته و بدون تشریفات عزم سفر می‌کنند. تمام برنامه ریزی‌ها در کمتر از دو ساعت انجام می‌شود. خیلی‌ها داوطلب همراهی هستند، لکن برای آن که درس و بحث حوزه لطمه نبیند تنها طلاب یک پایه به شرط نداشتن زمینه های افت تحصیلی اجازه حضور دارند!

OrdooJahadi Andika- 1400-Madrese-Emam-2-Thaqalain_IR (3)OrdooJahadi Andika- 1400-Madrese-Emam-2-Thaqalain_IR (9)

برپا کردن ایستگاه صلواتی، کمک به نیروهای امدادی، تامین نیازهای اولیه و اجرای فعالیت‌های فرهنگی برای تقویت روحیه مردم، از جمله برنامه‌های این گروه از طلاب جهادی است که عمدتا دهه هشتادی هستند و معمولا از اولین گروه‌های مردمی حاضر در صحنه های اینچنینی به شمار می‌روند.

OrdooJahadi Andika- 1400-Madrese-Emam-2-Thaqalain_IR (8)OrdooJahadi Andika- 1400-Madrese-Emam-2-Thaqalain_IR (7)

طلبه‌های حوزه علمیه امام خمینی(ره) ۲ سربازان جوان امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف هستند که یکی از اصلی ترین کلاس‌های درسشان، حضور به موقع در صحنه است! تا خوب برایشان جا بیافتد اگر عاشقان حسینی در لحظه‌ای که باید، لبیک بگویند عاشورایی می‌شوند و الا بی موقع عمل کردن، آن اثری که باید را نخواهد داشت…
OrdooJahadi Andika- 1400-Madrese-Emam-2-Thaqalain_IR (6) OrdooJahadi Andika- 1400-Madrese-Emam-2-Thaqalain_IR (5) OrdooJahadi Andika- 1400-Madrese-Emam-2-Thaqalain_IR (4)


Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir

URL to article: http://thaqalain.ir/%d8%ad%d8%b6%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d9%88%d9%82%d8%b9/

تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.