- ثقلین - http://thaqalain.ir -

حاج هادی ابهری کیست؟
کلیپ صوتی از آیت الله صدیقی

از علامت اولیاء خدا با تصویری که قرآن کریم از این‌ها دارد یکی این است که آن‌ها تمنّی مرگ دارند، نه تنها از مرگ نمی‌ترسند بلکه می‌گوید: (خرّم آن روز کزین منزل ویران بروم). رفتن آن‌ها آزاد شدن از قفس تنگ و تاریک است.

خدا مرحوم آیت الله خوشوقت را رحمت کند. ایشان ذکر خیر یکی از صالحین را که دیگران هم… هر کسی دیده بود شیدایی خاصّی نسبت به او دارد. مرحوم حاج اسماعیل دولابی، مرحوم علّامه تهرانی. علّامه تهرانی در کتاب‌های خود از او یاد کرده است و این بزرگوارهایی که او را دیده‌اند از جمله آقای پهلوانی که خدا به ایشان عافیت بدهد و این یک نمونه‌ی باقیمانده را از ما نگیرد، این‌ها نسبت به آن فردی که از اولیای الهی، از صلحای قطعی و شخصی است می‌گویند حاجی مشهدی هادی خان صنمی ابهری عوالمی دارد، در حرم حضرت امیر المؤمنین، حضرت علی (علیه السّلام) را دیده است. از امام حسین (علیه السّلام) مطلبی خواسته بیرون آمده، آقای میلانی آمده با مأموریتی که امام حسین (علیه السّلام) به او داده دست او را گرفته است. این مرد داستان‌های زیادی دارد. آقای خوشوقت فرمودند او مبتلا به سرطان بود. سرطان درد زیادی دارد، آن وقت‌ها هم مثل الآن مسکّن وجود نداشت. می‌گفت: وقتی ما به عیادت او رفتیم او نور بود، با یک شوق و ذوقی احساس رفتن می‌کرد. می‌گفت: آن طرف برای اهل الله بهتر از این طرف است.


Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir

URL to article: http://thaqalain.ir/%d8%ad%d8%a7%d8%ac-%d9%87%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%a7%d8%a8%d9%87%d8%b1%db%8c-%da%a9%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.