اگر اسلام توهین را بد و اشتباه می‌داند، چطور در قرآن به ادیان دیگر توهین می‌شود؟: «وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ کَثِیرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ یَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْیُنٌ لاَّ یُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ یَسْمَعُونَ بِهَا أُوْلَـئِکَ کَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَـئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ».

پاسخ اجمالی

در ارتباط با پرسش مطرح شده و استناد آن به آیه ۱۷۹ سوره اعراف باید گفت؛ اولا: دست کم در این آیه به فرد و یا گروه خاصی توهین نشده است؛ به دلیل آن‌‌که نه اسمی از یهود و نصارا آمده تا توهین به دین و آیینی باشد، و نه از گروه و قشری و …، بلکه تنها معیاری را نسبت به افرادی ارائه داده که از توانایی‌های انسانی خود به خوبی بهره نمی‌گیرند، و آن این است که این‌گونه افراد تفاوتی با حیوانات نداشته و یا از آنان پست‌ترند.
ثانیا: مگر در این موضوع فردی تردید دارد؟ که بسیاری از کسانی که از نعمت‌های خدادادی نه تنها استفاده بهینه نمی‌کنند، بلکه آنها را در جهت تخریب منافع انسانی به کار می‌گیرند، از حیواناتی که برای انسان منافع زیادی دارند، پست‌ترند، این چیزی است که حتی خود کافران نیز در ظاهر این موضوع را می‌پذیرند!

 

 منبع:اسلام کوئست