ابن تیمیّه مى نویسد: «إنّ الرافضه تعجز عن إثبات إیمانه (أی علیّ بن أبی طالب(علیه السلام)) وعدالته ، فإن احتجّوا بما تواتر من إسلامه وهجرته وجهاده، فقد تواتر إسلام معاویه ویزید وخلفاء بنی أمیّه وبنی العبّاس وصلاتهم وصیامهم وجهادهم الکفّار»( منهاج السنّه: ۲/۶۲). شیعه نمى تواند ایمان و عدالت على (علیه السلام) را ثابت کند، چون اگر به اسلام و هجرت و جهاد على که به تواتر ثابت شده است استدلال کند، خواهیم گفت که اسلام معاویه و یزید، و خلفاء بنو امیه، و بنو عباس، و همچنین نماز، و روزه، و جهاد آنان نیز به تواتر ثابت شده است.
همچنین هیئت افتاى سعودى در پاسخ به سؤالى مى نویسد: «لم یثبت فسقه الذی یقتضی اللعن»
فسق یزید به طورى که لعن او را جایز شمارد، ثابت نشده است(فتاوى اللجنه الدائمه للبحوث العلمیّه والإفتاء: ۳/۲۹۷٫)

 

 

منبع:پرسمان