- ثقلین - http://thaqalain.ir -
انوار جمال و جلال الهی در قلب و عقل و سرّ خواص اولیای او تجلّی میکند، به درجهای که او را از خود فانی مینماید و به خود باقی میدارد؛ آن وقت محو جمال خود نموده و عقل او را مستغرق در معرفت خود کرده و به جای عقل او خود تدبیر امور او را مینماید.
اگرچه بعد از این همه مراتب کشف و سبحات جلال و تجلّی انوار جمال و فنای فی الله و بقای بالله، باز حاصل این معرفت این خواهد شد که از روی حقیقت، از وصول به کنه معرفت ذات، عجز خود را بالعیان و الکشف خواهد دید.
منبع: کتاب به سوی دوست، ص ۵۶
Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir
URL to article: http://thaqalain.ir/%d8%aa%d8%ac%d9%84%d9%91%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%b1-%d9%82%d9%84%d9%88%d8%a8-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d8%a7%d8%a1/
Click here to print.
تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.