یکی از اساتید تأکید می ‌‏فرمودند زمانی که شما به جائی می‌‏روید، قلوبی را احیاء کنید، شمعی را روشن کنید که وقتی بر می‌‏گردید، واقعا این شمع خود روشنائی بدهد. بعد این ها را رها نکنید و ارتباط آنها را با خودتان حفظ کنید. این طور نباشد که حرفی بزنید و برگردید. بذرهایی را که کاشته‌‏اید رها نکنید بلکه این ها را به هم پیوند بزنید و یک مجموعه هایی درست کنید. این کاری است که در تبلیغ شدنی است؛ یعنی محصول تبلیغ در یک برنامه درازمدت می‌‏تواند پرورش انسان‌ها و بلکه یک شبکه‏‌های به هم مرتبط وبا تفکر واحد و منسجم و آرمان های درست باشد. نه اینکه بذرهائی را بکارد و بعد رها کند و هر چه پیش آمد برایش مهم نباشد!

 

به نظر می رسد تبلیغ دو ثلث آن عمل و یک ثلث آن حرف است؛ یعنی عمل انسان، سلوک و معاشرت انسان، حل مشکل کردن، بار مردم را برداشتن و… این کارها لا اقل کم اثر از تبلیغ زبانی نیست. کما اینکه کار انبیاء(ع) هم اینگونه بوده‌‏اند. البته این ها نیازمند برنامه‏‌ریزی است.