شنیده  ایم که در مجلس شوراى پاریس( معروف است که این جریان در مجلس عوام انگلیس رخ داده است.) یک نفر از نمایندگان درحالى که نطق مى  کرد و قرآن را به دست گرفته بود، گفت: « تا این کتاب در دست مسلمانان است، نمى  توانیم بر آن  ها حکومت کنیم! »

تأیید این مطلب آن که سیصد سال پیش در پیمان نامه  ى یکى از سردمداران فرقه  هاى اسلامى آمده است: « باید مُصْحَف، نقص شود و به غیر عربى ترجمه گردد. » مقصود ارایه  ى ترجمه  ى تنها بدون متن عربى قرآن است. قرار است حکومت دولت  هاى اسلامى به دست خود مسلمانان باشد و کفار به واسطه  ى دست نشانده  هاى خود بر ما سیطره داشته باشند؛ زیرا روشن است که ترجمه  ى قرآن دیگر قرآن نیست. مقصودشان این است که قرآن در دست مسلمانان نباشد تا بر آن  هاحکومت کنند، یعنى قرآن نظیر همین تورات و انجیل فعلى باشد که به زبان فارسى هم ترجمه و چاپ شده است.

و نیز قرار است آیات برائت از مشرکین و سبّ و لعن کفّار از قرآن اسقاط گردد.و فقط آیات مربوط به خدا پرستى باقى بماند، مثل تورات و انجیل فعلى.و گاهى هم شنیده مى  شد که مى  گفتند: آیات منتخبه به جاى قرآن چاپ شود تا این که کلّ قرآن در دست  ها نباشد.(  درباره  ى مطالب یاد شده، ر.ک: خاطرات مستر همفر.) یعنى:« لا یَبْقى مِنَ الْقُرآنِ إِلاّ دَرْسُهُ [رَسْمُهُ]. » ر.ک: مستدرک الوسائل، ج ۱۱، ص ۳۷۶؛ بحار الانوار، ج ۲۲، ص ۴۵۳؛ و نیز: اصول کافى، ج ۸، ص ۳۰۷؛ بحار الانوار، ج ۲، ص ۱۰۹؛ ج ۱۸، ص ۱۴۶ و…از قرآن به جز درس آن [و یا: عکس آن] باقى نمى  ماند.

البته در این صورت درس قرآن هم نمى  ماند، بلکه درس بعض قرآن مى  ماند، نه تمام قرآن!

آیا نباید این مطلب را همیشه عنوان کرد تا مسلمانان بیدار شوند؟! باید مسلمانان را تنبّه دهیم که استعمارگران و کفّار خیال دارند از هر راهى و به هر وسیله  اى که شده قرآن را از دست آن  ها بگیرند. الآن یکى از حکومت  هاى اسلامى قرآن چاپ مى  کند و دیگران نمى  توانند قرآن را چاپ کنند.(  منظور این است که چاپ قرآن عمدتا در دست این حکومت است.) معلوم است چیزى را که خودشان به دست مسلمانان داده  اند خودشان هم مى  توانند پس بگیرند یا تغییر دهند. ابتدا هیئت اجتماعیّه  ى قرآن را مى  گیرند و به صورت اجزا و جزوات به دست مسلمانان مى  دهند و کم  کم آن اجزا را هم از دستشان مى  گیرند. یا ابتدا آیات منتخبه و مجموعه  اى از مواعظ و حکم و تاریخ و قصص قرآن و در نتیجه قرآن ناقص را به دست مردم مى  دهند،بعد همان را هم به آسانى از دست آن  ها مى  گیرند. ما هم با همه بیدارى و توطئه  هاى دشمنان در خوابیم، پس کى بیدار مى  شویم تا ببینیم دشمن علیه ما چه مى  کند؟!

منبع: کتاب در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت- جلد۱ / محمد حسین رخشاد