- ثقلین - http://thaqalain.ir -

تاریخ نگاری در جهاد تبیین: «ارزش خاطره همگانی»
مجموعه یادداشت های «جهاد تبیین»

تاریخ نگاری در جهاد تبیین : ارزش خاطره همگانی

جهاد تبیین آوردگاه و میدان نبرد خاطره حقیقی یک ملت و دروغ های دشمنان حقیقت است. یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب «در این جهادی که وجود دارد، در این جنگ بی‌امانی که وجود دارد بین اسلام و کفر، بین حق و باطل، بین روایت دروغ و حقیقت -این جنگی است بین اینها- ما در کجای این جبهه قرار داریم و حضور داریم؟» ۱۴۰۰/۱۱/۰۳. زیرا انقلاب اسلامی روایت حق و حقیقت و دشمنان آن، ضد حقیقت یا راویان دروغ اند. آنکه در جانب حقیقت نایستاده است قطعا هم پیمان دروغ است و با شکل حقیقی تاریخ، کینه ورزانه می جنگد.

 

جهاد تبیین و خاطره مشترک

در جهاد تبیین دفاع از خاطره مشترک به نوعی دفاع از حقیقت نیز هست. پس روایت درست تاریخ یک ملت، روایت حقیقت نیز می باشد. به همین دلیل است که دشمنان یک ملت یا یک تمدن می کوشند روایت های تاریخی یک ملت را تحریف کنند. چون می دانند که با تحریف تاریخ، حقیقت نیز فراموش می شود.

 

روایت های حقیقی

برای اینکه جهادگران در جهاد تبیین به تمام هدف های تعیین شده خود برسند، باید از حقیقی ترین روایت تاریخ خویش آگاه باشند. روایت درست دفاع مقدس یک عمل جهادی است. روایت حقیقت و تاریخ انقلاب که در حقیقت دو روی یک سکه اند نیز هدف دیگری است که باید با تبیین به جهان شناسانده شود. روایت درست تاریخ و حقیقت اسلام نیز موضوع دیگری است که باید توسط جهادگران تبیین به درستی روشن شوند. حقیقت اگر به وفادارانه ترین شکل ممکن روایت شود، همه دروغ های جهان را بی اثر می سازد.

در نتیجه تاریخ نگاری حقیقی، تنها راه مبارزه با دشمنانی است که با دروغ و تحریف می کوشند حقیقت را پنهان سازند. فریضه بزرگ جهاد تبیین آشکار کردن حقیقت است.


Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir

URL to article: http://thaqalain.ir/%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae-%d9%86%da%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d8%af-%d8%aa%d8%a8%db%8c%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d8%ae%d8%a7%d8%b7%d8%b1%d9%87-%d9%87/

تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.