- ثقلین - http://thaqalain.ir -

بیانات آیت الله صدیقی به مناسبت سال ۱۴۰۰، سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»
01 فروردین 1400
در این متن می خوانید:
      1. مقدّمه

«أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ»

«الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ العَالَمینَ، الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَی نَعمائِه وَ لَهُ الشُّکرُ عَلَی آلائِه وَ الصّلَاهُ عَلَی سَیّدالأنبیاء وَالْمُرْسَلِینَ وَ إمامُ المُرسَلین أَبِی الْقَاسِمِ مُحَمَّدٍ وَ عَلَی آلِهِ الْمَعْصُومِینَ سِیَّمَا الْحُجَّهُ بَقِیَّهِ اللهِ فِی الْعَالَمِینَ أرواحُنا وَ أرواحُ العَالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداه‏».

مقدّمه

 

حلولِ سالِ هزار و چهارصد را که مصادف است با ماه حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم به محضر شریف امام زمان روحی فداه و همه‌ی موحدان عالَم و جهان اسلام و ناخدای کشتی انقلاب، علمدار نهضت مستضعفان در غیبت حضرت حجّت ارواحنا فداه، رهبر بزرگوار و عزیزمان، مرجع عالیقدرمان تهنیت و تبریک عرض می‌کنم.

ملّت ایران شایسته‌ی هر نوع تهیّت و احترام هستند، و آحاد مردم عزیزمان، خصوصاً خانواده‌های معزز شهیدان و همه‌ی ایثارگران و جانبازان و آزادگان، بالاخص بازماندگان شهدای عزیز مدافع حرم، و همه‌ی قهرمانان سنگرنشین در جبهه‌ی حمایت از مظلوم و مقابله‌ی با تکفیر و ترور و استکبار و صهیونیزم.

امسال از آنجایی که سفره‌ی حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم بعنوان ماه شعبان گسترده است، و بهار طبیعت با بهار عبادت مصادف شده است، زیبایی خاصّی را تداعی می‌کند و فلشی است که سال سالِ خدای متعال است، سال سالِ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم است، سال سالِ عبادت و جهاد و کار و تلاش است.

رهبر حکیم و فرزانه و محبوب ما در آغاز هر سال، عنوانی که برای ملّت سازنده باشد، در رفع مشکلات توده‌های عزیز ما کارساز باشد معیّن می‌کنند و بعنوان فلشی که مسئولین و آحاد اثرگذاران با این فلش حرکت کنند و فتوحات جدیدی نصیب امّت و کشورشان بنمایند، همه ساله این عنایت و رهنمود را ارائه می‌نمایند، و عنوانی که امسال مطرح شده است و تیتری که برای کتاب امسال باید در موضوعِ خود عمل بشود «تولید» است، و «پشتیبانی و حمایت از تولید» و «رفع موانع آن».

انقلاب ما انقلابِ الهی است، انقلابِ دینی است، انقلابِ مکتبی است، انقلابِ ولائی است، و دینِ ما قرآنِ ما و ولایتِ ما تضمینِ سعادتِ دنیا و آخرت است، اسلام پاسخگوی همه‌ی نیازهای زندگی ظاهری و باطنیِ بشر است، لذا فرمود: «فَلْیَعْبُدُوا رَبَّ هَذَا الْبَیْتِ * الَّذِی أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ وَآمَنَهُمْ مِنْ خَوْفٍ»[۱]، رفعِ ناامنی، رفعِ چالش‌ها، رفعِ آشوب‌ها در جبهه‌های مختلف زمینه‌ی عبودیت است، در محیط ناامن، در محیط آشوب تمرکز و فرصتی باقی نمی‌ماند تا بندگان خدای متعال به خدای خودشان توجّه داشته باشند، و همه‌ی زندگی خودشان را با فرمان الهی تنظیم کنند.

در محیطی هم که اقتصاد بهم ریخته است، معیشتِ مردم مشکل پیدا کرده است، آن محیط هم محیطِ آرام و محیطِ امن نیست، تا بنده‌ی خدا بتواند حضورِ حق را درک کند و زوایای دین را آگاهانه در زندگی خود پیاده کند.

لذا این تیتر مبارکی که رهبر فرزانه‌ی ما مطرح فرمودند، امیدوار هستم برای دولتی که به فضل الهی در پیش است، دولتی کارآمد، دولتی سازنده، دولتی در مسیرِ تقویتِ تولیدِ موجود و ایجادِ زمینه‌هایی برای تولیدهای لازمی که فعلاً مردم ما به آن نیاز دارند، در این جهت طرح داشته باشد، برنامه داشته باشد، چشم‌انداز داشته باشد، و در کنارِ برنامه و طرح و چشم‌انداز «جهادگر» باشد و مدیران و وزرای جهادی انتخاب کند تا کسری‌های موجود را برطرف کند.

و اگر کاری شروع شد، اگر طرح مبارکی مطرح شد، مسلّماً دو امرِ دیگر لازمه‌ی این طرح و برنامه است.

یکی «پشتیبانی» است. در کشوری که حکومت صالح است، مردم احساس می‌کنند زمینه دارند تا استعدادِ خودشان را شکوفا کنند، اما شکوفایی استعداد بدونِ حمایتِ فرهنگی تبلیغی اداری اقتصادی امکانپذیر نیست، باید مسئله‌ی بانک‌ها و مسئله‌ی مالیات و مسئله‌ی چابک شدنِ مراکزی که مولدین با آن مراکز سر و کار دارند کاملاً درخورِ حمایتِ تولیدکننده باشد، هم فساد نباشد، و هم راه هموار باشد.

لذا حمایتِ اعلانی و حمایتِ اقدامیِ همه‌ی مجاری حکمرانیِ کشور… مجلس باید قوانین متناسب با نیازهای تولیدی را تقنین کند و به مجاری اعلام کند، دولت باید در اجرای قانون کمر بسته و پا به رکاب و سر از پا نشناخته کوتاهی نکند، و هم دستگاه قضائی در رصد کردنِ موانع و خلل‌هایی که پیش می‌آید اخلال‌کننده‌ها را شناسایی کند، و بازرسی کل کشور نواقص امر را کشف کند و در رفع این مشکلات از اقتدار قضائی استفاده کنند.

لذا یک انسجام در تراز نظام ولایی، که در نظام ولایی نایبِ امام زمان روحی فداه در رأس هِرَم قرار گرفته است و باید دستگاه‌های مختلفِ کشور و قوای سه‌گانه زنجیرهای بهم پیوسته‌ای باشند که به حلقه‌ی ولایت متصل باشند.

تا آنجا که تجربه در این چهل و دو سال نشان می‌دهد، هر کجا قوای سه‌گانه به رهنمودهای رهبرِ روشن‌بینِ دلسوزِ آگاه‌شان گوش دادند و مجری فرمان بودند افتخار آفریدند، و هر کجا که ناهماهنگی با محور نظام داشتند هم به خودشان صدمه زدند و هم برای کشور مشکل‌ساز شدند.

امسال امیدِ آن داریم قوه قضائیه با حرکت جدیدی که شروع کرد و در مسئله‌ی رفعِ موانع تولید در استان‌های مختلف ابتکار به خرج داد، در مسائلِ بانک‌ها ورود کرد، روحی دمید، امیدها را بالا آورد، ان شاء الله دولتی با این انگیزه که انگیزه‌ی نجات ملّت و نجات اقتصاد کشور و مقابله‌ی با فقر و تبعیض است، هماهنگ با قوه قضائیه و مجلس، امیدوار هستم که خدای متعال را خشنود کنند، امام زمان روحی فداه را راضی کنند، و نایب امام زمان روحی فداه را در مسیر تحسین و دعای خیر قرار بدهند، و آحاد ملّتِ ما، جوان‌های ما، وقتی دستگاه حکمرانی را در مسیر رفع موانع پیشرفت دیدند و برای رونق معیشت «قسم‌خورده» دیدند، آحاد مردم جان به کف هستند، مردمِ ما قانع هستند، مردمِ ما صابر هستند، مردمِ ما مجاهد و رزمنده هستند، و هر کجا که نظام مشکل داشته است مردم بسیج شده‌اند و مشکلات را حل کرده‌اند.

اگر قوای سه گانه بتوانند این اعتماد را کسب کنند ما هیچ نیازی به بیرونِ کشور نداریم، اگر همه‌ی دنیا در را به روی ما ببندد آحادِ مردمِ ما مانندِ چشمه می‌جوشند و سیلی راه می‌اندازند و همه‌ی صخره‌های سخت را از مسیرِ پیشرفت و ترقّی و عزّت برطرف می‌کنند.

«وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا»[۲]، ایمان، عمل صالح، مسارعت و مسابقت و اعتصام بحبل الله و حرکت جمعیِ منسجمِ هدفدار علاجِ رفعِ همه‌ی مشکلات و رسیدن به قدرتِ برترِ جهانی و آماده‌سازی جهان برای ظهور حضرت ولی عصر ارواحنا و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه است. به امید آن روز.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


[۱] سوره مبارکه قریش، آیات ۳ و ۴

[۲] سوره مبارکه آل عمران، آیه ۱۰۳ (وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنْتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَهٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْهَا ۗ کَذَٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ)


Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir

URL to article: http://thaqalain.ir/%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d8%b5%d8%af%db%8c%d9%82%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%84-1400%d8%8c-%d8%b3/

تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.