متن زیر وصیت نامه شهید «سید محمدهادی نصرالله» می باشد:

بسم الله القاصم الجبارین

«رَبِّ اشْرَحْ لی‏ صَدْری * وَ  یَسِّرْ لی‏ أَمْری * وَ احْلُلْ عُقْدَهً مِنْ لِسانی‏ *  یَفْقَهُوا قَوْلی‏. صدق الله العظیم»

شهادت می‌دهم هیچ خدایی جز الله نیست و او، واحد است و شریکی ندارد، و شهادت می‌دهم که گذر زمان حق است و در ساعات آینده نیز هیچ شک و تردیدی نیست.

درود و سلام بر اشرف مخلوقات خدا، محمد صلی الله ‌و ‌علیه ‌و ‌آله ‌و ‌سلم و خاندان مطهرش!

سلام بر تمامی انبیاء و فرستادگان و راست‌گویان و اوصیاء خدا علی نبیّنا و آله و علیهم السلام!

سلام بر بانوی بزرگوارم حضرت فاطمه زهرا سلام ‌الله علیها!

سلام بر آقا و سرورم ابا عبدالله علیه السلام و بر روح مطهر فرزندان و یارانش!

سلام بر حضرت قائم؛ حجت منتظر عج ‌الله ‌تعالی‌ فرجه ‌الشریف!

سلام بر روح مقدس امام خمینی!

سلام بر امام و رهبر بزرگ، سیّد علی خامنه‌ای!

سلام بر رهبر امت حزب الله!

سلام بر سیّد شهیدان مقاومت اسلامی سیّد عباس موسوی و شیخ شهیدان مقاومت، شیخ راغب حرب!

سلام بر شهدای اسلام و شهیدان مقاومت اسلامی!

سلام بر مجاهدین و رزمندگان دلیر!

سلام بر اهالی پایدار و مقاوم جنوب و بقاع غربی لبنان!

سلام و رحمت خداوند و برکات او، بر همه‌ی شما!

حمد و ستایش خداوند که ما را بر دینش هدایت کرد و از شیعیان امیر المؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام، و از دوست‌داران بانوی کوثر، فاطمه زهرا سلام ‌الله علیها که برترین درودها و سلام‌ها بر او باد – و از پیروان و دوست‌داران قلبی رسول خدا صلی الله ‌و ‌علیه ‌و ‌آله ‌و ‌سلم و امام حسن و امام حسین علیهما السلام سید جوانان اهل بهشت، قرار داد.

از خداوند مسئلت دارم که آنان را شفیع ما و همه‌ی مسلمانان در روز قیامت قرار دهد.

پس از سلام و درود، وصیت‌نامه‌ی خویش را برای شما می‌نویسم:

به لطف و یاری پروردگار، اکنون یکی از مجاهدین مقاومت اسلامی هستم و با هدف آزادی و دفاع از دین خداوند متعال و حفظ حرمت دین، به این جمع پیوسته‌ام. از خداوند طلب می‌کنم که شهادت در راهش را روزیِ من گرداند. ستایش خدایی را که مرا موفق گردانید، تا پس از کسب رضایت پدرم مبنی بر ترک درس و تحصیل، برای پیوستن به واحدهای مجاهدین مقاومت اسلامی، به این سعادت دست پیدا کنم و یکی از رزمندگان و جهاد کنندگان امت حزب‌الله باشم.

خدا را شاکرم که مرا پذیرفت تا به این سعادت نائل شوم که در ارتفاعات و کوه‌های عظیم «ملیتا»، «صافی»، «عقماته» و «لویزه»، از پرچم دین، ولایت، امت مسلمان و از کودکان و پیران و همه‌ی مردم مظلوم دفاع کنم و بتوانم در برابر دشمنان خدا، این جرثومه‌ی فساد رژیم صهیونیستی به قیام واجب برخیزم و از دو راه پیروزیِ با عزت و شهادت در راه خدا، به یکی نائل شوم.

 

پدر عزیزم!

آقا و سرورم، مولا و امینم، رهبر، استاد و مرشدم!

سلام بر تو که هم پدرم بودی، هم سرورم، هم رهبرم و هم امینم. سلامی از صمیم قلب بر شما می‌فرستم.

سلام بر تو از آن هنگام که زاده شدی، رشد کردی، قیام کردی و آن هنگام که می‌نشینی و آن هنگام که قرائت می‌کنی، هنگامی که سخن می‌گویی و خطبه می‌خوانی، هنگامی که می‌خوابی و هنگامی که برمی‌خیزی.

سلامی از اعماق وجودم بر تو باد.

سلام و اشتیاق قلبی‌ام بر تو که عطر پیامبر از وجودت به مشام می‌‌رسد.

 

پدرم!

همان تو مرا تربیت کردی، آموختی و ارشادم کردی؛ و ان‌شاء‌الله با حُسن ظنّ تو، در آینده نیز همین‌گونه خواهم بود.

 

پدرم!

شما را فقط به دعا سفارش می‌کنم و از شما درخواست دارم که روز قیامت شفیع من باشی؛ روزی که انسان از پدرش، صاحب و فرزندش، فرار می‌کند. ملتمسانه و خاضعانه از شما خواهش دارم و برای‌تان دعا می‌کنم. دعا برای حفظ رهبری مقاومت اسلامی و امت حزب‌الله. این دعای خاص برای مجاهدین مقاومت اسلامی، برپادارندگان مجد و عظمت و پیروزی، برای این است که خداوند جهاد در راهش را توفیق‌شان قرار داده.

همه‌ی آنان را سفارش می‌کنم و خواهش دارم و التماس دعا دارم؛ دعایی خالصانه برای ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای، و سفارش می‌کنم که همچنان از او حمایت و پشتیبانی معنوی، روحی و جانی داشته باشید که این حمایت، نه نیاز او، که برای خودتان است.

 

پدر عزیزم!

از تو خواهش می‌کنم مرا ببخشی و حلالم کنی. هم‌چنان التماس می‌کنم که حلالم کن، حلالم کن، حلالم کن! ای مولا و سرورم.

مادر عزیزم! سلام و درود خداوند باری تعالی بر تو باد.

ای کسی که سرپرستم هستی و هر روز صبح برای توفیقم دعا می‌کنی! و مرا ثبات قدم و ادب آموختی. از تو خواهش می‌‌کنم که مرا حلال کنی و به هیچ وجه در سوگم لباس سیاه بر تن نکنی و محزون و غم‌ناک نشوی، بلکه برای تمامی شهدای اسلام سیاه بپوشی. به شما وصیت می‌کنم که صبور باشید و مهر و شکیبایی خویش را از یاد نبرید؛ همان‌گونه که شما را به صله‌ی رحم وصیت می‌کنم.

 

برادران مجاهدم در مقاومت اسلامی!

برادران مجاهد؛ بسیار زیاد از خداوند تمنا و خواهش کردم که بتوانم در کنار شما و در خدمت‌تان باشم. در خدمت شما مردان الهی!

سلام بر شما دلیر مردان، روزی که زاده شدید و روزی که شهید می‌شوید. سلام بر خاک مقدسی که قدم‌های مبارک شما بر آن جا نهاده شد و از خون‌تان سیراب گشت؛ همچون خاک تشنه‌ی کربلا که از خون اباعبدالله الحسین علیه السلام سیراب شد و دائماً ندا می‌دهد: «این زمین از خون حسین و یارانش مقدس و رستگار شد.»

ای مردان، مردان سازنده‌ی مجد، عزت و کرامت امت، امت محمد بن عبدالله صلی ‌الله ‌و ‌علیه و ‌آله، امت علی علیه السلام و زهرا سلام ‌الله علیها

و ای برپادارندگان پرچم عزت و پیروزی و پرچم حق و عَلَمِ اسلام ناب محمدی، فجر با صوت گلوله‌های شما، و صبح با ندای خون حسینیِ شما طلوع می‌کند، و زمین از خون شما سیراب خواهد شد.

نورانیت خورشید، تلالوی شماست و زیبایی طبیعت از جمال و زیبای‌تان.

سلام بر ارواح مطهرتان که به سوی آسمان و ملکوت اعلا عروج می‌کند.

سلام بر ارواح مطهرتان که همچون اهل بیت پیامبر صلی ‌الله ‌و ‌علیه و ‌آله، عاشق شهادتید.

ای برپادارندگان مجد و پیروزی امت محمد صلی ‌الله ‌و ‌علیه و ‌آله و علی علیه السلام

ای حاملان پرچم اسلام، و بیرق اباالفضل العباس علیه السلام

ای پیروان حیدر،  و ای فرزندان علی علیه السلام و حاملان ذوالفقار.

ای دلیر مردان!

به شما می‌گویم که راه ما طریق پرخطر و خار و خاشاکی است. پر است از سختی و مشکلات. هیچ ناراحت و نگران نشوید و کم نیاورید، که شما برترین هستید.

از شما خواهش می‌کنم بر آن‌چه خداوند متعال به امت ارزانی داشته و آن عمل صالح است، پایدار بمانید و دین امت را زنده گردانید که این امت، دشمن رژیم صهیونیستی و برپادارندگان پرچم حق و درهم کوبندگان و خوارکنندگان پرچم ذلت، ننگ و ظلم و استکبار هستند.

هم‌چنان با روحیه‌ای عالی پیش بروید و همواره صالحانه راه را ادامه بدهید و دشمنان غاصب و متجاوز را خوار گردانید؛ دشمنی که به کوچک و بزرگ رحم نمی‌کند.

بر عمل جهادی و مبارزه‌ی خویش پایدار بمایند که با این اعمال، روحیات شما بالا می‌رود و معنویت و اخلاق را برای مردم، و صبر و استقامت را همچون کوه‌ها برای‌شان به ارمغان می‌آورد.

برزمید، استوار باشید و در قله‌های افتخار بر مواضع دشمن صهیونیستی هجوم برید.

نکند قدرت سلاح‌شان شما را بترساند و مرعوب‌تان سازد؛ چرا که شما سلاح «الله اکبر» دارید و قدرت ذوالفقار در کف‌تان است.

از شما عزیزان می‌خواهم که با وجود تمامی مشکلات و سختی‌ها، این طریق الهی را ترک نکنید و خدایی ناکرده نشود با دیدن مصائب و مشکلات، از این کار حسینی دوری بجویید.

همگی شما برادران مجاهد را به صبر و بردباری سفارش می‌کنم.

شما خوب می‌دانید که اگر شما سختی می‌کشید، همه‌ی برادران‌تان این درد را می‌کشند، پس دست‌های‌تان را ملتمسانه رو به آسمان بالا برید و فریاد زنید: «یا فاطمه الزهرا».

 

ای برادران!

با وجودی که این راه بسیار صعب و پر خطر است، ابداً آن را ترک نکنید و همواره از کودک، پیران و همه‌ی مظلومان دفاع کنید.

به شما توصیه می‌کنم که سخنان و کلام رهبر حزب‌الله را به خوبی گوش کرده و به آن عمل کنید، و از تکلیفی که حضرت امام خامنه‌ای و دبیر کل حزب‌الله لبنان جناب سیّد حسن نصرالله، بر دوش‌تان گذاشته‌اند، به خوبی مراقبت و حمایت کنید، که اطاعت شما از آنان، اطاعت از امام حجت مهدی منتظر عج ‌الله ‌تعالی‌ فرجه ‌الشریف است.

شما را به مداومت در عمل صالح و خالصانه برای خداوند سفارش می‌کنم و این‌که با توسل به او یا ائمه‌ی اطهار علیهم السلام، مخصوصاً حضرت زهرا سلام ‌الله علیها، به آن نزدیک شوید.

به شما سفارش می‌کنم که زیارت عاشورا، زیارت وارث و بعضی آیات خاص قرآن را هر روز و یا در حد توان خود، بخوانید و ثواب آن را به روح شهدا بفرستید، آنانی که دوست‌شان داشتید و یاران این راه بودند. آنانی که هیچ‌گاه قلب‌های‌مان فراموش‌شان نخواهد کرد؛ حتی با گذر ایام و حتی اگر سختی‌ها و دوران سیاه بر شما فائق آیند.

از شما خواهش دارم که مرا حلال کنید و عذر می‌خواهم و خواهش دارم که در دعاهای خود، مرا فراموش نکنید.

 

منبع: کتاب «سید عزیز»- نشر یازهرا سلام الله علیها