- ثقلین - http://thaqalain.ir -

بروز گوهر اشخاص در تفاوت‌ها
کلیپ صوتی از آیت الله صدیقی

«لِتَعارَفُوا» یکی از آثار اسرارآمیز این اختلاف استعدادها، نژادها این است که انسان‌ها می‌توانند خودشان را معرّفی کنند، علاوه بر این‌که هر کسی در چهره متفاوت با آن دیگری است، اگر همه چیز دوقلوها یک مدل بود، همه اشتباه می‌کردند، آن‌ها هم یک تفاوتی با هم دارند. علاوه بر این‌که این تفاوت‌های ظاهری تعارف ظاهری می‌آورد، اشخاص را با اسم، با قد، با وزن، با رسم می‌شناسیم علاوه بر آن گوهر اشخاص در این تفاوت‌ها بروز می‌کند. میدان میدان مسابقه است، همه دارند شنا می‌کنند که زودتر به ساحل برسند. در این میدان مسابقه هر کسی هنر خودش را، ذوق خودش را، استعداد خودش را، سلیقه‌ی خودش را، توان و انرژی خودش را، محبّت خودش را، ایثار خودش را نشان می‌دهد و به این شناخته می‌شود.

امّا مهمترین اصلی که از مکتب وحی باید آموخت این است که هیچ کدام از این‌ها ارزش نیست، قد شخص چه اندازه است، رنگ شخص چگونه است، پدر شخص چه کسی است، شخص اهل کجا است، زبان شخص عربی است یا فارسی است یا ترکی است، چه کسی زیبا است، چشم و ابروی چه کسی زیبا است. این‌ها هیچ کدام ارزش نیست.


Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir

URL to article: http://thaqalain.ir/%d8%a8%d8%b1%d9%88%d8%b2-%da%af%d9%88%d9%87%d8%b1-%d8%a7%d8%b4%d8%ae%d8%a7%d8%b5-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7/

تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.