- ثقلین - http://thaqalain.ir -

اگر عقرب روى دستشان بگذارى، آن ها را نمى گزد!
گزیده‌هایی از بیانات حضرت آبت الله العظمی بهجت (ره)

مرد سیاه پوستى در بغداد نوکر آقایى بود، به نجف نزد اساتید اخلاق آن  جا رفت. وقتى برگشت یا وقتى که شخصى او را ملاقات کرد، به او گفت: از آقایان نجف چه دیدى و آن  ها چه داشتند که ما را ترک کردى؟ گفت: در میان آن  ها کسانى هستند که اگر عقرب را روى دستشان بگذارى، آن  ها را نمى  گزد. گفت اگر در دست تو بگذاریم اثر نمى  کند؟ گفت: شاید. آن  گاه دستور داد عقرب هفت دنده  ى قهوه  اى یا سیاهى را آوردند و روى دست نوکر سیاه گذاشتند، عقرب مکرّر روى دست او بالا و پایین رفت و آمد، و هیچ در او اثر نکرد.

کرامات انسان از این ها بالاتر است. قرآن از زبان حضرت عیسى ـ علیه  السّلام ـ مى  فرماید:«وَأُبْرِئُ الاْءَکْمَهَ وَالاْءَبْرَصَ وَأُحْىِ الْمَوْتَى بِإِذْنِ اللَّهِ»سوره  ى آل عمران، آیه  ى ۴۹٫

نابینا و شخص مبتلا به پیسى را بهبودى مى  بخشم و مردگان را به اذن خدا زنده مى  کنم.و نیز مى  فرماید:«وَأُنَبِّئُکُم بِمَا تَأْکُلُونَ وَمَا تَدَّخِرُونَ فِى بُیُوتِکُمْ»همان.

شما را از آن چه مى  خورید و در خانه  هایتان اندوخته مى  کنید مطّلع مى  سازم.همه  ى این ها به اذن اللّه   است.خدا مى  داند که آثار و منافع وجودى انسان تا چه حدّ است. خدا کند گرمى باطنى و انس باطنى به قرآن و دین و مقدّمات و لوازم دیندارى داشته باشیم، و کتاب و عترت ما را کافى باشد تا حقّانیّت دین نزد ما یقینى گردد، هم خودمان یقین داشته باشیم، و هم قابلیّت داشته باشیم که دیگران را از اهل یقین کنیم.

منبع: کتاب در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت- جلد۱ / محمد حسین رخشاد


Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir

URL to article: http://thaqalain.ir/%d8%a7%da%af%d8%b1-%d8%b9%d9%82%d8%b1%d8%a8-%d8%b1%d9%88%d9%89-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d8%b4%d8%a7%d9%86-%d8%a8%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%d9%89%d8%8c-%d8%a2%d9%86-%d9%87%d8%a7-%d8%b1%d8%a7-%d9%86%d9%85/

تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.