- ثقلین - http://thaqalain.ir -

اطلاعیه پذیرش موسسه آموزش عالی حوزوی عالم آل محمد علیهم السلام – سال ۱۳۹۷
حوزه علمیه امام خمینی(قدس سره) تهران

MosseAmozeshAli-1397-Thaqalain_IR

 

با توجه به گستره روزافزون دانش بشر و طرح مسایل مورد ابتلای جامعه، خصوصا در سایه شکل گیری نظام مقدس اسلامی، تربیت نیروهای توانمند و در تراز گفتمان  تمدن نوین اسلامی و با گرایش های تخصصی ، جهت پاسخ گویی به نیازها از وظایف ذاتی حوزه های علمیه است.

 

جهت تحقق این مهم لازم است مجموعه هایی با چشم انداز آینده نگر و برخوردار از برنامه ریزی دقیق  در دل مراکز علمی حوزوی شکل بگیرد تا بصورت تخصصی برای تأمین این مهم با تمام توان قدم بردارد.

 

مدرسه مبارکه امام خمینی رض تهران که به همت استاد معظم حاج آقای صدیقی دامت برکاته در سال ۱۳۸۲ تاسیس شده و با مدد الهی و توجهات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه در مسیر تربیت طلاب فرهیخته توفیقات قابل توجهی داشته؛ با درک این رسالت بزرگ و اعتماد به وعده های الهی، مرکز تخصصی عالم آل محمد علیهم السلام  را در سال ۱۳۹۳ با اخذ مجوز رسمی از شورای گسترش حوزه های علمیه و اجرای رشته « تفسیر و علوم قرآنی » تأسیس کرد.

 

در سال ۱۳۹۵ شورای عالی مدیریت حوزه های استان تهران با احساس ضرورت تأسیس مرکزی جهت تربیت مدرسین کارآمد برای حوزه های استان، با توجه به ظرفیت های موجود در این مدرسه وکارنامه موفق مرکز تخصصی، مسئولیت تربیت مدرس حوزه های استان تهران را به این مجموعه واگذار کرد و پیرو آن رشته «تربیت مدرس فقه و اصول» در سطح سه نیز با پذیرش تعدادی از طلاب مستعد راه اندازی شد.

 

با توجه به لزوم ورود دانش پژوهان ممتاز برخوردار از سطح علمی بالا برای ورود به عرصه مدرسی فقه و اصول، و ضرورت وجود مرکزی جهت تأمین این مهم با برنامه ای جامع و اساتیدی مبرز، در همان سال -۹۵- مقرر شد تا «مرکز تخصصی فقه و اصول»  برای طلاب سطوح عالی (پایه های ۷ ۱۰)  راه اندازی شود که بحمدالله این مرکز هم با جذب تعدادی از طلاب و محوریت اساتید ممتاز حوزه مبارکه قم  شروع به کار کرد.

در سال جاری هم با توجه به ظرفیت موجود و اولویت های مد نظر، رشته های «اخلاق و تربیت» و «تربیت مشاور اسلامی» با دریافت مجوز رسمی از شورای گسترش حوزه های علمیه به رشته های قبلی افزوده شده است.

 

جهت اطلاع از مواد درسی رشته های «تفسیر و علوم قرآنی»، «مدرسی فقه و اصول» ،«تربیت مشاور» و « اخلاق و تربیت اسلامی» روی هرکدام از عناوین کلیک نمائید.

 

«تفسیر و علوم قرآنی»

IconDownload

برای دریافت نسخه PDF این مقاله، اینجا کلیک نمایید.

 

«مدرسی فقه و اصول»

IconDownload

برای دریافت نسخه PDF این مقاله، اینجا کلیک نمایید.

 

«تربیت مشاور»

IconDownload

برای دریافت نسخه PDF این مقاله، اینجا کلیک نمایید.

 

داوطلبان جهت پذیرش رشته های تخصصی (غیر از تخصصی فقه و اصول) می توانند تا تاریخ ۳۱ فروردین به تارنمای حوزه علمیه www.howzeh-qom.ir  مراجعه و ثبت نام نمایند.

 

لازم به ذکر است که در سال جاری برای پذیرش در مراکز تخصصی آزمونی برگزار نمی شود و ملاک ارزیابی نمرات مربوط به رشته مورد علاقه می باشد.

 

درو س مرکز فقهی علاوه بر کلاس های متعارف رسائل و مکاسب و کفایه که توسط اساتید مجرب و ممتاز ارائه می شود، شامل کلاس های مشاوره که با هدف تعمیق مباحث و آشنائی با حواشی آن کتابها و تحصیل مهارت استفاده از متون اصلی و حواشی و… ونیز آموزش های تکمیلی که جهت جبران کاستی های آموزشی برنامه ها وکارگاههای مهارتی مورد نیاز و غیره؛ می باشد.

 

جهت پذیرش در رشته تخصصی فقه و اصول (پایه های ۷ و ۸) نیز با توجه به منقضی شدن زمان ثبت نام آزمون مشترک مراکز فقهی، داوطلبان می توانند با شماره مسئول پذیرش مرکز تخصصی جناب آقای انوری زاده (۰۹۱۲۶۰۸۹۳۰۲) تماس بگیرند.

 


Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir

URL to article: http://thaqalain.ir/%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%db%8c%d9%87-%d9%be%d8%b0%db%8c%d8%b1%d8%b4-%d9%85%d9%88%d8%b3%d8%b3%d9%87-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b9%d8%a7%d9%84%db%8c-%d8%ad%d9%88%d8%b2%d9%88%db%8c-%d8%b9/

تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.