- ثقلین - http://thaqalain.ir -

اسناد هجوم عمر به خانه حضرت فاطمه سلام الله علیها درمنابع اهل سنت
پرسش وپاسخ پیرامون وهابیت

تاریخ الطبری ج ۳ ص ۱۹۸ تالیف : محمد بن جریر الطبری

زیاد بن کلیب از مغیره نقل میکند که : عمر بن الخطاب به سوی منزل علی رفت . در منزل او طلحه و زبیر و عده از مهاجرین بودند . عمر گفت : به خدا قسم همه شما را اتش میزنم یا اینکه برای بیعت بیایید بیرون.

مروج الذهب ج ۳ ص ۷۷ تالیف : المسعودی
عروه بن زبیر در توجیه کار برادرش نقل میکند : برادرم هنگام محاصره نبی هاشم و جمع کردن هیزم برای

آتش زدن انها به این علت با عمر و هم دستانش هماهنگ شد که قصد داشت بنی هاشم را وادار به بیعت کند چون انها از بیعت سر باز میزدند !!!!

انساب الاشراف ج ۱ ص ۵۸۶ تالیف : احمد بن یحی معروف به بلاذری

ابو بکر علی را برای بیعت فراخواند ولی او سر پیچی کرد . در این هنگام عمر به سوی خانه علی رفت در حالی که در دستان او مشعلی از اتش بود . فاطمه او را بر درب خانه اش مشاهده کرد . فاطمه گفت : ای پسر خطاب ایا میخواهی درب خانه ی من را اتش بزنی و ما را بسوزانی ؟ عمر گفت : بله . این کار باعث محکم شدن دین پدرت میشود !

الامامه السیاسه ج ۱ ص ۱۲ تالیف : ابن قتیبه الدینوری چاپ مصر

عمر به سوی خانه علی رفت و فریاد کشید تا یرون بیایند . ولی انها بیرون نیامدند . پس دستور داد تا هیزم بیاورند . عمر گفت : قسم به ان کسی که جان عمر در دست اوست یا بیرون بیایید یا خانه را با اهلش اتش میزنم . عده ای به عمر گفتند : ای ابا حفص در این خانه فاطمه است . عمر گفت : اگر چه فاطمه باشد ( خانه را به اتش میکشم )

السقیفه والخلافه ص ۱۴ تالیف : عبد الفتاح عبد المقصود

عمر و عده ای به سوی خانه علی و فاطمه و حسن و حسین رفتند در حالی که همراه انها هیزم و اتش بود .

به سبب امتناع از بیعت ، عمر آنجا را به اتش کشید . عده ای در حالی که از این کار منصرف شده بودند به عمر گفتند : ای ابا حفص در این خانه فاطمه است . عمر گفت : اگر چه فاطمه باشد (خانه را به اتش میکشم .)

ثبات الوصیه ص ۱۲۳ تالیف : المسعودی صاحب کتاب مروج الذهب

پس راه خانه علی را در پیش گرفتند و به او یروش بردند و درب خانه اش را اتش زدند و او را به زور بیرون کشیدند و چنان سیده النساء را میان در و دیوار فشار دادند که محسن او سقط شد و علی را برای بیعت بردند و به علی گفتند بیعت کن او گفت این کار را نمیکنم انها گفتند اگر بعیت نکنی تو را میکشیم ….

 

 

منبع:پرسمان


Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir

URL to article: http://thaqalain.ir/%d8%a7%d8%b3%d9%86%d8%a7%d8%af-%d9%87%d8%ac%d9%88%d9%85-%d8%b9%d9%85%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%ad%d8%b6%d8%b1%d8%aa-%d9%81%d8%a7%d8%b7%d9%85%d9%87-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85-%d8%a7/

تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.