- ثقلین - http://thaqalain.ir -

آیت الله صدیقی از شهید حججی و خانواده اش می گوید
تسلیت به خانواده محترم شهید حججی

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

بسم رب الشهداء و الصدیقین و الانبیاء و المرسلین

 شهادت جانگذار عزت آفرین شهید قهرمان و ملکوتی، آسمانی، عرشی، الهی، مؤمن ولایی شهید محسن حججی را هم به امام زمانمان(عج)، نایب امام زمان(عج) رهبر بزرگوارمان و همه آزادگان عالم و جبهه مقاومت در پهنه ی منطقه و ملت شهید پرور ایران و مردم سرافراز نجف اباد و خانواده ممتاز، مؤمن، انقلابی، ولایت مدار و زلال این شهید عزیز، مادر شیر پرور، پدر یل آفرین، همسر زینب صولت و علی کوچولوی مورد محبت شهید هم تسلیت عرض می کنم که چنین انسان شایسته ای، چنین جوان مؤمنی، چنین عصاره ایمان و یقینی که به وضع فجیعی به جرم ایمانش به بدترین شکل ذبح می شود، مورد آزار دردمنشانه وحشی خود فرخته ی به امریکا و اسرائیل و نادان و نافهم به قتل می رسد.

نحوه ی شهادت این شهید عزیز قلوب هرکسی که عاطفه ی انسانی دارد، جریحه دار می کند، عواطف انسان را مخدوش می سازد، وجدان بشری را آزرده می کند. کسی اگر عاطفه ی انسانی داشته باشد، حتی اگر دین نداشته باشد، نمی تواند این جور جنایات را تماشا کند و متأثر و محزون نشود و احیاناً اشک نریزد.

از طرفی هم باید وجود چنین قهرمانان، چنین انسان های صایر و مقاوم، چنین انسان های بلند همت و آماده ی عروج خونین به سوی پروردگار متعال را به این انقلاب باید تبریک گفت. چه انقلابی است که این جور انسان های وارسته، از دنیا رهیده، به خدا پیوسته، عاشق شهادت و آزاد از همه ی تعلقات را تربیت می کند. این همان فتح الفتوحی است که انقلاب ما آن را حاصل کرده است و چنین انسان هایی که مرگ برایشان شیرین است و تحمل ظلم برایشان تلخ و غیر قابل تحمل است را تربیت کرده است. این تربیت مکتب اسلام، مکتب قرآن، مکتب وحی، مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و جریان عاشورای امام حسین علیه السلام است. مثال این ها مثال شهدای کربلاست که با یک دنیا عشق از همسر و فرزند و عزیزان خود منقطع می شدند و رفتن به قتلگاه را شیرین تر از رفتن به حجله می دانستند.

در این فضای مادیت که همه جای عالم جاذبه ها و زرق و برق دنیا همه را سرگرم کرده است، یک مرتبه ای یک پدیده ای اتفاق می افتد؛ ایمان و یقین یک جوان ۲۵ ساله به نام محسن حججی عزیز طلوع می کند، تک ستاره ی آسمان عزی می شود و می درخشد و ایمان را معنی می کند و یقین را متجلّی می سازد و باور راستین را به نمایش می گذارد و همه ی عالم را مبهوت خودش می نماید.

چه آمادگی، اخلاق و رفتاری؛ چه پیامی برای فرزند دارد؛ به تعبیر قرآن چه ….. و تواضعی برای پدر و مادرخودش دارد؛ این ادب و تواضع و هوشیاری و بیداری، این سبک زندگی قرآنی و اهل بیت عضمت و طهارت علیهم السلام و آن عشق به شهادت که در حال اسیری مانند اسرای کربلا از هیچ چیزی ناراحت نیست و در نهایت شوق آرامش پر می کشد و به عشق خدا پرواز می کند.

لعنت و نفرین بر امریکا و بر صهیونیسم جهانی و بر این سلفی های تکفیری خشن و ضد اسلام که به نام اسلام چنین جنایاتی که هیچ مکتبی این جور جنایات را نمی پذیرد، هیچ وجدانی در برابر این جور جنایات وحشیانه ی قرون وسطایی طاقت نمی آورد و این دنیای استکبار است که چنین جانوران وحشی، خونخوار، بی رحم و سنگدلی را تربیت کرده است.

به جای اینکه به دشمنان خودشان نه بگویند و با آنها مقابله کنند، به جوان های مؤمن معصومی مثل شهید محسن حججی این جور ظلم و جفا را روا می دارند و مانند یک جنایتکار وحشی که طعمه ی خودش را به دست آورده است، مثل گرگ اول رو را تکه پاره می کند و بعد جانش را می گیرد. این صبر و استقامت از شهید محسن حججی، این صلابت و آرامش که به عقیده ی بنده از مصادیق بارز این آیه ای است که در مورد اربابش حضرت سیدالشهدا علیه السلام نازل شده است: «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ ارْجِعی‏ إِلى‏ رَبِّکِ راضِیَهً مَرْضِیَّهً فَادْخُلی‏ فی‏ عِبادی وَ ادْخُلی‏ جَنَّتی ‏».

و الحق انسان باورش می شود که وقتی روح بلند این جوان با آن اشتیاق به لقای پروردگار خودش رسیده است و سر سفره ی «عند ربهم یرزقون» نشسته است، می گوید: « یَا لَیْتَ قَوْمِی یَعْلَمُونَ

بِمَا غَفَرَ لِی رَبِّی وَ جَعَلَنِی مِنَ الْمُکْرَمِینَ ».

من به پدر و مادر و همسر وفرزند بزرگوار این شهید عزیز عرض می کنم که اربابش حضرت سیدالشهدا علیه السلام از حلقوم بریده شان پیامی دادند که هر شهیدی آیینه ی حسین علیه السلام است و با دیدن هر شهید دلتان را کربلایی و خودتان را عاشورایی کنید.

شیعتی مَهْما شَرِبْتُم ماءِ عَذْبٍ فاذکرونی

(شیعیان من! هنگامی که آب گوارا نوشیدید، مرا یاد کنید.)

اَوْ سَمِعْتُم بِغَـــــریبٍ اَوْ شَهیدٍ فَانْدُبُونی

(ویاهنگامی که ازغریبی یا شهیدی خبری شنیدید، برمن ندبه کنید)

هرگاه چنین شهدای مظلومی را تصور کردید، مشاهده کردید، خاطره ای از آن شنیدید بگویید سلام بر حسین علیه السلام، سلام بر مکتب شهید پرور عاشورا، سلام بر جریان مقاومت که با خون پاک امام حسین علیه السلام و یارانش، سفره ی این جریان در جهان باز شد و این جریان می رود که ظهور حضرت حجت(عج) را نزدیک کند.

من در برابر روح بلند، آرامش مؤمنانه این جوان و این همه عظمت و بزرگی و جلالی که خداوند به او داده است احساس شرمندگی می کنم و خودم را در برابر این ها وا مانده می دانم و این ها را پیشگام، پیشتاز و ره یافته به وصال جانان می دانم و غبطه می خورم و می گویم: «یا لیتنی کنت معک فافوز فوزاً عظیما»

«السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین»

در پایان اطمینان می دهم که خون این شهید بزگوار در رگ های تاریخ تزریق شد و برای ملت ما بیداری و هوشیاری جدید و برای جوان های ما الگوی نویی بود و یقینا خون جوان های عزیز مؤمن منطقه و کشورمان را حسینی می سازد و آمادگی برای شهادت و جان سپاری در راه خدا و مقاومت با خون این شهید برای همگان شیرین و راه او هموار خواهد شد.

سلام بر شهید محسن حججی، سلام بر مادرقهرمانش، سلام بر پدر با کرامتش، سلام بر همسر دلاورش؛ چه صلابت و استحکام و باوری، چه عرضه ای، چه شهامت و شجاعتی و چه یقینی این بانوی جوان از خودش نشان دادو سلام بر فرزند کوچکش که شیر زاده ای است و آینده در انتطار اینها است و امید این داریم که در سپاه حضرت حجت ارواحنا فداه فرزند این شهید را زیر پرچم ولایت نایبش و خود آن حضرت جزء جبهه ی توحید ببینیم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته.


Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir

URL to article: http://thaqalain.ir/%d8%a2%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d8%b5%d8%af%db%8c%d9%82%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af-%d8%ad%d8%ac%d8%ac%db%8c-%d9%88-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b4/

تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.