به گزارش «شیعه نیوز»، پژوهشگری به نام “یاسر حراق حسنی” برای اولین بار اعتراف نسب شناسان اهل سنت مراکش، به ولادت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و غیبت او را فاش کرده است. حسنی در مقاله اش می گوید: باعث خوشحالی است که هنوز هم در بین مسلمانان کسانی پیدا می شوند که به انصاف سخن بگویند و بدون هیچ گونه تعصبی کار علمی خود را انجام دهند.

در دوره ای که تعصبات دینی و فرقه ای مانع افشای بسیاری از حقایق می شود، برخی از مشهورترین نسب شناسان اهل سنت مراکش، بدون تعصب و فرقه گرایی و پس از کوشش مداوم و شبانه روزی اعلام کردند: نام پسری به اسم “محمد” برای امام حسن عسکری (علیه السلام) ثبت شده و او دوازدهمین امام شیعیان است.

مرینی عیاشی”؛ مشهورترین نسب شناس سنی مراکش در کتاب خود می نویسد: محمد بن حسن بن علی (علیه السلام) در سال ۲۶۵ غایب شد و پیروان او همچنان منتظر او هستند تا ظهور کرده و جهان را از عدل و داد پر کند و به همین دلیل او را منتظر می نامند.

 

نسب شناس دیگری به نام “طاهر بن عبدالسلام لهیوی” در کتابش می نویسد: امام حسن عسکری (علیه السلام) در سال ۲۳۲ هجری در سن ۲۸ سالگی در سامرا به شهادت رسید و از او پسری به نام محمد به جا مانده است. محمد در آن زمان ۵ ساله بود و او اخرین امام شیعیان است. “لهیوی” مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را اینگونه معرفی می کند: “فهو محمد بن الحسن بن علی بن محمد بن علی بن موسى بن جعفر بن محمد بن علی بن الحسین بن علی بن ابی طالب (علیه السلام).

 

چند نتیجه از این آرا برداشت می شود:

۱ – این اظهارات از سوی مشهورترین نسب شناسان اهل سنت تمام شک و تردیدها را برای علمای مراکشی و غیر آن، پیرامون حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از بین می برد.

۲ – مذهب تشیع بر مبانی محکم شرعی استوار است. این موضوع را از کلام “لهیوی” نسب شناس مراکشی می توان برداشت کرد که امامت از امام علی (علیه السلام) آغاز شده و به امام منتظر ختم می شود. این پاسخی است بر کسانیکه شیعه را گاه منتسب به ابن سبا و گاه منتسب به ایرانیان می دانند و گاهی می گویند پس از شهادت امام حسین (علیه السلام) به وجود آمده است.

۳ – اگر چه مسئله غیبت امام دوازدهم میان مسلمانان محل اختلاف است، اما مسئله ولادت او نباید محل اختلاف باشد.

 

 

منبع:پرسمان